אריאל שוורץ

מקום עבודה
הפורום הירושלמי לביטחון תזונתי
תפקיד
מייסד ורכז הפורום
תחומי לימוד
תואר ראשון במשפטים ובעבודה סוציאלית

אריאל הוא בוגר תואר ראשון במשפטים ובעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן, פעיל חברתי המשמש, בין השאר, רכז הפורום הירושלמי לביטחון תזונתי. את הפורום הקים אריאל עוד במהלך לימודיו באוניברסיטה, והוא מגדיר אותו כפרי שיתוף פעולה חוצה דתות ומגזרים: "בפורום לקחנו על עצמנו להשמיע את קולם של מאות אלפי אנשים שמתקשים לספק מזון מזין עבורם ועבור בני משפחתם. נפגשנו עם חברי כנסת, היינו שותפים להקמת השדולה לביטחון תזונתי, נאמנו בדיונים ובכנסים מול חברי כנסת ושרים ויזמנו ראיונות עם חברי הפורום בכלי התקשורת המובילים בישראל. המאבק שלנו, יחד עם ארגונים נוספים, נשא פירות. בתקציב האחרון, לראשונה, מדינת ישראל עיגנה את התקציב לביטחון התזונתי בבסיס התקציב והכירה בכך שהיא צריכה לקחת אחריות על הנושא. בעיניי, מדובר ברגע היסטורי".

נוסף לפורום הירושלמי לביטחון תזונתי, אריאל הוא פעיל חברתי סדרתי בתחומים נוספים. הוא ריכז את תחום המאבק בתאונות בענף הבנייה במסגרת ארגון "מעגלי צדק"; שימש רכז בעמותת "שמחה לילד", המלווה ילדים שמתמודדים עם מחלות כרוניות וגנטיות; הדריך בפרויקט "מסע ישראלי"; ועבד כרכז בתוכנית המנהיגות החברתית לנוער "קו הזינוק" מבית שותפויות רוטשילד. בתקופת לימודיו אף התנדב כמלווה לילדים שנפגעו מינית במהלך ההליך הפלילי, במסגרת פעילות המועצה לשלום הילד.

על הלימודים:

לדברי אריאל, הלימודים האקדמיים בתחומי העבודה הסוציאלית הקהילתית והמשפטים נתנו לו את הכלים להאמין ביכולת של אנשים מהשכבות המוחלשות להתאגד יחד ולהיאבק למען שוויון חברתי ומעמדי וגם אמונה ביכולת שלו להשפיע ולעצב את המרחב סביבו על מנת שיהיה צודק ושוויוני ויותר. הייחוד של תוכנית הלימודים היה לדעתו השילוב בין למידה אקדמית ברמה גבוהה לבין התנסות מעשית בשטח: "זה נתן ללימודים שלי הזדמנות להיות רלוונטיים לי ולעשייה שלי ולהפוך אותה למעמיקה ומדויקת יותר".

תאריך עדכון אחרון : 30/05/2022