ד"ר דניאל חיים

טלפון
035314478
דוא"ל
danielle.chaim@biu.ac.il
משרד
בניין 305 חדר 007
    ביוגרפיה קצרה

    ד״ר דניאל חיים סיימה דוקטורט בבית הספר למשפטים באוניברסיטת קולומביה בשנת 2022. במהלך לימודי הדוקטורט זכתה דניאל במלגת פישמן היוקרתית וכן הייתה מלגאית של מרכז מרקטוס. מחקרה של דניאל עוסק בדיני התאגידים ודיני הממשל תאגידי, וכן בתפר שבין דינים אלה לבין מערכות אחרות של המשפט. עבודת הדוקטורט של דניאל בחנה את השלכות המדיניות העולות מהתחזקות כוחם של מתווכים פיננסיים, בפרט משקיעים מוסדיים, בשווקי ההון בעולם, תוך התמקדות בהשפעות המיסויות והתחרותיות שיש לכלכלה מתווכת.

    דניאל היא בעלת תואר ראשון (2013) בהצטיינות במשפטים וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני (2018) בהצטיינות יתרה במשפטים מאוניברסיטת קולומביה. קודם ללימודי הדוקטורט, עבדה כעורכת דין בתחום המשפט המסחרי וכן במחלקת המיסים של אחד ממשרדי רואי החשבון הגדולים בישראל. לאחר לימודי הדוקטורט ובטרם הצטרפותה לפקולטה, עבדה דניאל במחלקה המסחרית של אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארצות הברית.

    דניאל מלמדת קורס בדיני ניירות ערך, קורס העוסק ברגולציה של דוחות פיננסיים וכן קורס בחירה על חברות הזנק. בנוסף, היא מעבירה סמינר בנושא מיזוגים ורכישות. דניאל גדלה ברעננה וכיום מתגוררת בתל אביב עם בן זוגה רועי ובנותיהן, אלונה וקאלי.

    לקובץ pdf

    פרסומים

    Publications:

    Where is the “T” in ESG?, VANDERBILT LAW REVIEW (forthcoming 2024) (with Gideon Parchomovsky)

    The Common Ownership Tax Strategy, 101 WASHINGTON UNIVERSITY LAW REVIEW (forthcoming 2023)

    The Agency Tax Costs of Mutual Funds, 25 Florida Tax Review 53 (2021)

    תאריך עדכון אחרון : 04/09/2023